V podstatě s každou koloběžkou se dá jet na silnici.
Tady ale máme na mysli koloběžky určené především na silnici, kam patří hlavně koloběžky stejné či obdobné, na jakých závodí skuteční mistři koloběhu. Značek koloběžek je povícero, to lze vyguglovat na internetu. Po každé koupi ale nastupuje úprava, individualizace stroje. Na to je pro mě opravdovým odborníkem právě Honza Fido Horák, který mi laskavě poskytl své články, které publikoval na různých serverech, například na přibližovadlech, na stránkách českého svazu koloběhu a nevím kde všude ještě jsem na ně narazil při surfování.
V těchto článcích je možno se začíst do popisu nejen techniky, ale i částí výstroje, v jakých je nejlépe jezdit. Věřím, že ti vytrvalí nějký čas nyní u počítače stráví, jen chci říci, že Honza má můj obdiv v tom, jak dokáže o tak jednoduchém stroji, jakým se koloběčka jeví, poutavě psát. A nakonec je to velmi nakažlivé, představivost nás, kluků, pracuje, holky nechápou, ale možná závidí.
Ale dost řečí. Fido poskytl články, které se zamýšlí nad tím, proč se člověk vlastně stává, stane, chce stát, závodním koloběžcem. O tom se můžete dočíst právě v článku o tom, proč a jak se stát koloběžcem.
Velmi zajímavým se pro člověka, který se již závodním koloběžcem stal, stává problém "v čem závodit?". Opět musím oznat, že Honzův článek o botách na velmi mnoha řádcích zcela vyčerpávajícím způsobem odpoví snad všechny otázky, které si koloběžec může o botách položit.
Když už máte boty a závodní ambice, samozřejmě vám nebude jedno, na čem ten závod a tréninky jezdíte. Honza opět způsobem sobě vlastním vyčerpávajícím způsobem píše v článku o silničních koloběžkách obecně, v dalším pak speciálně o koloběžkách "Trojankách", a pak velmi detailně rozebírá i takový detail jakými jsou náby.
No, když už jste se dostali až sem, myslím, že mi dáte za pravdu, že koloběžka není jen obyčejná ohnutá trubka se dvěma koly a řidítky, ale velká věda. A díky za vše Fidovi.